Sitting & Rising Test

Ga zitten op de grond en sta recht met het minimum aantal steunpunten dat je denkt dat nodig is om safe recht te staan, ga terug zitten met opnieuw minimaal aantal steunpunten.

Meer steunpunten nodig = lagere score = sneller dood.

Tekstje voor de lezers: http://www.medicalnewstoday.com/articles/254100.php

Get scared:

~15% van 45+'ers in Westerse wereld sterft door gevolgen na val.

Wat heb je o.a. nodig om niet te vallen?
Balans + heupmobiliteit = beweeglijkheid + kracht.

Hoe je heupmobiliteit en balans heel je leven intact houden zonder extra tijd te moeten spenderen?
Varieer je zithouding frequent en zit niet enkel op een stoel.

Fuck uwen baas/sociale normen, die fucking stoel is killing you slowly en de research is duidelijk. Zoals mijn teacher Ido Portal zegt: "Be the weirdo."

Of voor de bazen, de echte bazer. Be the innovator en geef uw werknemers meer opties qua posities waarin ze kunnen werken. Gedaan met de vierkantje werkruimtes en Creativiteit through the roof?!

“It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.” - Jiddu Krishnamurti

In 't kort

Je bent/wordt hoe je beweegt.
Beeld je je lichaam in als een bolletje klei.
Beeld nu in hoe je je lichaam het vaakst beweegt tijdens de dag (niet die 1-2u dat je traint): welke posities neem je het het vaakst aan?
Beeld je nu in hoe die bol klei uiteindelijk gevormd zal worden.
That's you in xxx years.

Anatomie volgt functie, niet andersom.

- Andreo Spina

Beweeg meer meer meer meer en varieer.